…..A képen található jelentők dekódolási irányát meghatározza az alak nézési iránya. A szemek felőli oldalról fut végig a tekintetünk, miután kilökődik a kép centrumából. Az alakként való meghatározás, akkor is érvényes ha test egésze nem látszik. Ezt ebben az esetben különösen fontos megragadnunk hiszen itt nem léphetünk tovább mielőtt: A művészet kizárólagosan gondolkodás tehát tisztán szellemi tevékenység, vagy fizikai tett ?- kérdésében állást nem foglalnunk. Hiszen egy hús vér katonát mint hiteles ábrázolást – akinek a fölöttese a művészet valamely fő tisztjén keresztül vélhetően maga az eszmény- kell elfogadnunk.
Az alkotás mint harc az egyértelmű állás foglalás, de ez a test nélkül megvívhatatlan…
Örök a csata, hiszen az éjszaki küzdelmek megragadása annak a kifejeződése, hogy a folyamat időbelisége áttöri a korlátokat nem behatárolható időkeretek- normák között megy végbe.
…A fegyverként megjelenő rajzeszköz azonosítható azzal, amit a készítés során a főalak megformálásakor használt az alkotó ez által erősítve a hatást, hogy ez a mű is- tehát az alkotás minden formája- a háború része.
A kérdés ki az ellenfél ?
Hogyan kell nézőként viszonyulnunk a képhez?
– nehezen találunk választ hiszen a művész önmagát szólítja meg -identifikálja megnevezi magát azonosítja a tevékenységet amit végez.
…Tehát először látjuk az eszközt, majd az alakot a katonai sisakot rajta a jelet, amitől frankón levágjuk hogy katonáról van szó különben pizza futár is lehetne furcsa trombitával. Ha ezen túl vagyunk meg pillantjuk mintegy kitapintva a szemünkkel megérezzük a művészt körbevevő szurok fekete masszív sötétséget- ni ni az ellenség de szerencsénkre azonnal segítségünkre siet a sisakon is átsugárzó fénye az értelemnek.
És már meg is értettük a művet …
Ezennel megnyitom a kiállítást itt látható a mű sok sikert, pogácsát kaptok legközelebb..
A kép szakértői elemzése-megnyitószöveg style-ban
…..A képen található jelentők dekódolási irányát meghatározza az alak nézési iránya. A szemek felőli oldalról fut végig a tekintetünk, miután kilökődik a kép centrumából. Az alakként való meghatározás, akkor is érvényes ha test egésze nem látszik. Ezt ebben az esetben különösen fontos megragadnunk hiszen itt nem léphetünk tovább mielőtt: A művészet kizárólagosan gondolkodás tehát tisztán szellemi tevékenység, vagy fizikai tett ?- kérdésében állást nem foglalnunk. Hiszen egy hús vér katonát mint hiteles ábrázolást – akinek a fölöttese a művészet valamely fő tisztjén keresztül vélhetően maga az eszmény- kell elfogadnunk.
Az alkotás mint harc az egyértelmű állás foglalás, de ez a test nélkül megvívhatatlan…
Örök a csata, hiszen az éjszaki küzdelmek megragadása annak a kifejeződése, hogy a folyamat időbelisége áttöri a korlátokat nem behatárolható időkeretek- normák között megy végbe.
…A fegyverként megjelenő rajzeszköz azonosítható azzal, amit a készítés során a főalak megformálásakor használt az alkotó ez által erősítve a hatást, hogy ez a mű is- tehát az alkotás minden formája- a háború része.
A kérdés ki az ellenfél ?
Hogyan kell nézőként viszonyulnunk a képhez?
– nehezen találunk választ hiszen a művész önmagát szólítja meg -identifikálja megnevezi magát azonosítja a tevékenységet amit végez.
…Tehát először látjuk az eszközt, majd az alakot a katonai sisakot rajta a jelet, amitől frankón levágjuk hogy katonáról van szó különben pizza futár is lehetne furcsa trombitával. Ha ezen túl vagyunk meg pillantjuk mintegy kitapintva a szemünkkel megérezzük a művészt körbevevő szurok fekete masszív sötétséget- ni ni az ellenség de szerencsénkre azonnal segítségünkre siet a sisakon is átsugárzó fénye az értelemnek.
És már meg is értettük a művet …
Ezennel megnyitom a kiállítást itt látható a mű sok sikert, pogácsát kaptok legközelebb..